5 Kasım 2012 Pazartesi

DIY: Kendin Yaparsın Şekerim Vol. 1: Taşlı Sweatshirt

Belki hatırlarsınız, bundan iki ay önce 'Oysa ki tek istediğim gri bir sweatshirt'tü' diye bir post yayınlamıştım ('hani nerede?' diyenler tık). Aradan onca zaman geçti ve ben aradığım gri sweatshirt'ü bir türlü bulamadım. Bir yanda ben istediğim gibi bir şey bulamazken diğer yanda kışlık koleksiyonlarına her gün yeni bir iki parça ekleyen markalar benim istediğimin çevresinde dolaşan ancak bana bir türlü 'işte bu' dedirtmeyen tasarımlar getirip durdular mağazalarına.

Aslında beğendiklerim olmadı değil; oldu!! Hem de bir iki de değil, birçok. Ancak gel gelelim söz konusu alışveriş olunca verdiğimin karşılığını almak isterim. Eğer mağazaların yeni sezon koleksiyonlarına göz attıysanız o bahsettiğim sweatshirt'lerden mutlaka görmüşsünüzdür. Bizim eşofman üstü dediğimiz sweatshirt'ler büyümüş de taşlarla ve zımbalarla süslenerek 'moda' olmuş. Moda olan her şey gibi sweatshirt'lerde de etiketler fırlamış tabii.

Bahsettiğim karşılığını alma (ya da konu sweatshirt'ler olunca alamama) durumu da burada başladı. Dünyaca ünlü büyük tasarımcılara sözüm yok. Ancak baskısız, üzerine iki tane taş dikilmiş bir sweatshirt'e yüzlerce lira etiket koymanın mantığını çözebilmiş değilim.

Durum böyle olunca benim gri sweatshirt hayalimde suya düştü. Ne istediğim gibi bir şey bulabiliyordum ne de beğendiğim şeyler 'değer' bir etikete sahip oluyordu. Ta ki geçen haftaya kadar...

Malum bu sene başımıza tam anlamıyla taş yağıyor. Görüp görebileceğiniz her şey taşa bürünmüş parıl parıl parlıyor. Sadece takılar değil ayakkabılar, çantalar, kazaklar, montlar... Taşsız bir şey görmek hemen hemen imkansız. Bu konu sweatshirt olduğunda bile değişmiyor.

Geçen hafta tesadüfen rastladığım gri bir sweatshirt'ü hemen aldım. Sanırım güzel şeyler gerçekten de onları hiç beklemediğiniz anlarda gerçekleşiyor. Alırken bedeninin büyük olmasına da dikkat ettim ki 'boyfriend' havası yaratabileyim. O günlerde şans benden yana olmalı ki birkaç gün sonra taşlı küpeler gördüm. Sanki 'beni al da sweatshirt'üne dik' diyorlardı. Sonuç mu? Fotoğrafları aşağıda görebilirsiniz.

Ben yeni sweatshirt'ümü pek bi' sevdim ve hemen üzerime geçirdim. Nasıl duruyor dersiniz diye bir de fotoğraf çektim ama tek başıma ancak bu kadar oldu.


Taşlı sweatshirt'ümle ilk kombinimi tayt ve oversize ceketle yapmış olsam da mini ya da maksi etek ve elbiselerle de kullanacağım günleri bekliyorum.

Karşınızda el emeği göz nuru taşlı sweatshirt'üm...






p.s. Bu arada başlığa dönecek olursak; bir 'diy'dır almış başını gidiyor. Pinterest'te kullanıcıların bu isimle açtıkları özel board'lar bile var. Kelime anlamı olmadığı için 'diy' benim için koca bir muammaydı. Elde yapılan şeylere dendiğini biliyordum da açılımı ne çözememiştim, sonunda öğrendim. 'Do it yourself' demekmiş. Bildiğin bizim 'aaa ne gerek var almaya, kendin yaparsın şekerim'in bir başka şekli. Ee bu da benim ilk 'diy' yazım olsun. 

p.s. Post'taki tüm fotoğraflar bana aittir, izinsiz kullanılmamasını rica ederim. 

2 yorum:

  1. "ne gerek var almaya kendin yaparsın şekerim" açılımına bayıdım.diy'in türkçe anlamı bundan sonra böyle olmalı;)
    swetshirtin kesimi de rengi de çok güzel küpeleri kullanarak süslemek de ayrıca güzel fikir güle güle giy;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) 'kendin yaparsın şekerim' bu sefer çok başarıyla sonuçlandı, yaptığım günden beri üzerimden çıkartmıyorum resmen :) bu kışlık favorimi buldum sanırım :)

      Sil